L'attuatori elettromeccanichi sò dispunibili in parechje varietà, cù i meccanismi di trasmissione cumuni chì sòviti di piombu, viti à sfere è viti à rulli. Quandu un designer o un utilizatore vole passà da l'idraulica o a pneumatica à u muvimentu elettromeccanicu, l'attuatori à vite à rulli sò generalmente a megliu scelta. Offrenu caratteristiche di prestazione paragunabili à l'idraulica (forza elevata) è a pneumatica (alta velocità), in un sistema menu cumplessu.
A vite à rullirimpiazza e palle di ricirculazione cù rulli filettati. A noce hà una filettatura interna chì currisponde à a filettatura di a vite. I rulli sò disposti in un cunfigurazione planetaria è tramindui giranu nantu à i so assi è orbitanu intornu à a noce. L'estremità di i rulli sò dentate per ingranare cù anelli dentati à ogni estremità di a noce, assicurendu chì i rulli fermanu in perfettu allineamentu, paralleli à l'asse di a vite è di a noce.
Una vite à rulli hè un tipu di trasmissione à vite chì rimpiazza e sfere di ricirculazione cù rulli filettati. L'estremità di i rulli sò dentate per ingranare cù anelli dentati à ogni estremità di a noce. I rulli giranu tramindui nantu à i so assi è orbitanu intornu à a noce, in una cunfigurazione planetaria. (Hè per quessa chì e viti à rulli sò ancu chjamate viti à rulli planetarii.)
A geometria di una vite à rulli furnisce significativamente più punti di cuntattu chè quelli pussibuli cù unavite à sferaCiò significa chì e viti à rulli anu tipicamente capacità di carica dinamica è rigidità più elevate cà e viti à ricirculazione di sfere di dimensioni simili. È i fili fini (passu) furniscenu un vantaghju meccanicu più elevatu, vale à dì chì hè necessaria una coppia d'ingressu minore per un certu caricu.
U vantaghju chjave di u cuncepimentu di e viti à rulli (in fondu) rispetto à e viti à sfere (in cima) hè a capacità di cuntene più punti di cuntattu in u listessu spaziu.
Siccomu i so rulli chì portanu u pesu ùn si toccanu micca, e viti à rulli ponu tipicamente viaghjà à velocità più elevate cà e viti à sfere, chì devenu fà fronte à e forze è u calore generati da e sfere chì si scontranu trà di elle è cù i tappi di ricirculazione.
Viti à rulli invertiti
U disignu inversu funziona secondu u listessu principiu cum'è una vite à rulli standard, ma u dadu hè essenzialmente giratu à l'incontrariu. Da quì, u termine "vite à rulli inversa". Questu significa chì i rulli giranu intornu à a vite (invece di u dadu), è a vite hè filettata solu in a zona induve i rulli orbitanu. U dadu, dunque, diventa u mecanismu chì determina a lunghezza, dunque hè tipicamente assai più longu di u dadu nantu à una vite à rulli standard. Sia a vite sia u dadu ponu esse aduprati per l'asta di spinta, ma a maiò parte di l'applicazioni di l'attuatori utilizanu a vite per questu scopu.
A fabricazione di una vite à rulli invertiti presenta a sfida di creà filettature interne assai precise per a noce nantu à una lunghezza relativamente longa, ciò chì significa chì si usa una cumminazione di metudi di machinazione. U risultatu hè chì e filettature sò più morbide, è dunque, i valori di carica di e viti à rulli invertiti sò più bassi chè per e viti à rulli standard. Ma e viti invertite anu u vantaghju di esse assai più compatte.
Data di publicazione: 27 d'ottobre di u 2023